عشق به اهل‌بیت (ع) ایران را به قدرتی جهانی تبدیل کرده است

«حسن محی‌الدین القادری» رئیس شورای ‌عالی مؤسسه بین‌المللی «منهاج القرآن» پاکستان، با تقدیر از نقش برجسته امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب در خنثی کردن توطئه‌های ۳۵ ساله دشمنان، عشق به اهل بیت(ع) را عامل ظهور ایران به عنوان یک قدرت برتر در عرصه جهانی دانست.

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، «حسن محی‌الدین القادری» رئیس شورای ‌عالی مؤسسه بین‌المللی «منهاج القرآن» شب گذشته در محل دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس حاضر شد و به سؤالات خبرنگاران رسانه‌های استانی و کشوری پاسخ داد.

این چهره سرشناس پاکستانی، برای شرکت در نخستین کنگره بین‌المللی «قرآن کریم، انسان و جامعه» به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی، در مشهد مقدس به سر می‌برد.

گفت‌وگو در خصوص فعالیت‌ها و اهداف موسسه بین‌المللی منهاج القرآن که اکنون در بیش از 80 کشور جهان دفتر داشته و همچنین پرسش و پاسخ در خصوص آخرین تحولات دینی و مذهبی در کشور پاکستان بخشی از برنامه‌های این نشست خبری بود.

* نگاهی بر فعالیت‌های موسسه منهاج‌القرآن

موسسه بین‌المللی منهاج‌القرآن یکی از بزرگ‌ترین موسسات غیردولتی دینی جهان اسلام است که فعالیت‌های تبلیغی گسترده‌ای در سراسر جهان انجام می‌دهد.

مرکز این موسسه که در سال 1981 در پاکستان تأسیس شده در شهر «لاهور» قرار دارد و علاوه بر آن، در بیش از 80 کشور جهان نیز شعبه دارد.

در دانشگاه علوم اسلامی منهاج‌القرآن که در لاهور قرار دارد بیش از 3000 طلبه زن و مرد مشغول تدریس هستند که این مرکز یکی از بزرگترین حوزه‌های دینی اهل سنت در پاکستان محسوب می‌شود.

این موسسه همچنین شبکه گسترده‌ای از مراکز دینی در سراسر جهان و در خود پاکستان دارد و هم اکنون نیز در حال ساخت یک موسسه بزرگ آموزشی به نام «مدینه العلم» در لاهور است که یکی از بزرگ‌ترین دانشگاه‌های پاکستان خواهد بود.

موسس این مرکز دکتر «محمد طاهر القادری» است که از علمای بزرگ اهل سنت می‌باشد. وی در بین مسلمانان اهل سنت به عنوان «شیخ‌الاسلام» جهان اسلام شناخته می‌شود.

علامه طاهر القادری بیش از 450 عنوان کتاب در حوزه علوم اسلامی تألیف کرده‌اند. وی همچنین بیش از 7 هزار سخنرانی مذهبی در نقاط مختلف دنیا از جمله هند و پاکستان و بنگلادش و کشورهای آمریکایی و آفریقایی داشته‌اند که با استقبال گسترده مردم مواجه شده است.

آنچه در سخنرانی‌های این عالم مذهبی مشهود است عشق به پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و نیز ترویج وحدت و همبستگی میان مسلمانان جهان است.

در حال حاضر «حسن محی‌الدین قادری» فرزند طاهر القادری مسئولیت کلیه امور اجرایی موسسه منهاج‌القرآن را بر عهده دارند و از شهرت خوبی بین جوانان اهل تسنن در سراسر جهان برخوردارند.

در واقع می‌توان گفت که طاهر القادری و فرزند وی حسن محی‌الدین قادری از پرچمداران اتحاد و همبستگی در بین مسلمانان جهان هستند.

حسن قادری دانش‌آموخته دانشگاه «الازهر» مصر است و به زبان عربی تسلط کامل دارند. وی همچنین فوق لیسانس مدیریت از دانشگاه لندن و دکترای علوم اسلامی از دانشگاه منهاج القرآن می‌باشد.

*هدف موسسه منهاج‌القرآن وحدت همه ادیان و فرق اسلامی است

این عالم پاکستانی که میهمان دفتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس در مشهد بود به توضیحاتی درباره این موسسه و نیز برخی مسائل سیاسی روز پرداخت و به پرسش‌های خبرنگاران پاسخ داد.

وی در ابتدای سخنان خود سفر خود به مشهد مقدس را نتیجه توجهات خداوند، رسول اکرم (ص) و ائمه اطهار، به ویژه حضرت رضا (ع) دانست و عنوان کرد که با این سفر به آرزوی دیرینه خود برای پابوسی امام هشتم (ع) نایل شده است.

حسن قادری درباره اهداف و فعالیت‌های موسسه منهاج‌القرآن گفت: منهاج القرآن یعنی «راه قرآن» که یعنی راهی که قرآن برای همه مسلمانان جهان روشن کرده است. هدف از تأسیس این موسسه که فعالیت آن در سطح جهان گسترش پیدا کرده این است که ما به همه مذاهب جهان احترام می‌گذاریم و درتلاشیم تا همه مذاهب و نیز گروه‌های مختلف مسلمانان را به یکدیگر نزدیک کنیم و مسلمانان سراسر جهان را مانند دانه‌های تسبیح به یکدیگر متصل کنیم.

این عالم پاکستانی گفت: اسوه و الگوی ما حکومت اسلامی پیامبر (ص) در مدینه بود که توانست همه ادیان و فرق را در امنیت و صلح کامل در زیر یک چتر گرد آورد و امروز نیز شاهد آن هستیم که افرادی از همه گروه‌های سنی و شیعه جهان اسلام عضو این موسسه هستند و حتی از سایر مذاهب نیز در این موسسه عضویت دارند.

وی خاطرنشان کرد: اگر مسلمانان اتحاد نداشته باشند همین وضعی که اکنون بر جهان اسلام حاکم است در آینده نیز ادامه خواهد داشت. ما باید نظم نوینی را در جهان اسلام برقرار کرده، اتحاد جهان اسلام را براساس اتحاد مذهبی، سیاسی، اقتصادی و نظامی به وجود آوریم و امت متحد اسلامی تشکیل دهیم.

رئیس شورای‌عالی مؤسسه بین‌المللی «منهاج القرآن» خاطرنشان کرد که اگر مسلمانان امروز مانند مهاجرین و انصار صدر اسلام به کمک یکدیگر بشتابند دشمنان خود به خود نابود خواهند شد.

* عشق به اهل بیت (ع) عامل موفقیت ایران است

وی با اشاره به اینکه این اولین سفر وی به ایران است، افزود: من در مدت اقامت خود در مشهد و برخورد با عاشقان اهل بیت (ع) احساس کردم بار دیگر در شهر خودم لاهور وارد شده‌ام.

این عالم اهل تسنن، عشق به اهل بیت (ع) را عامل ظهور ایران به عنوان یک قدرت بزرگ جهانی دانست و افزود: قدرت‌های ظالم جهان اگرچه طی 3 دهه تلاش کردند با نقشه‌های شوم خود مشکلاتی برای ایران به وجود آورند اما عشق ایرانیان به اهل بیت (ع) باعث شکست همه این نقشه‌ها شد.

وی با اشاره به نقش رهبری امام خمینی (ره) در نجات ملت ایران از زیر یوغ حکومت شاهنشاهی، تصریح کرد که موسسه منهاج‌القرآن همواره این رهبر ایرانی را الگو و اسوه خود در پاکستان قرار داده است و موسس این موسسه در تلاش است با استفاده از «حزب عوامی تحریک» که وابسته به منهاج‌القرآن است از اساس کشور پاکستان را اصلاح کرده و با تشکیل یک نظام اسلامی واقعی در این کشور، ملت مسلمان پاکستان را از زیر بار این همه فشار و سختی نجات دهد.

به گفته این عالم پاکستانی آیت‌الله خامنه‌ای (مد ظله ‌العالی) جانشین بر حق امام خمینی (ره) هستند چرا که توانستند در این مدت ایران را از بحران‌ها و فتنه‌ها نجات دهند و همان مسیر امام راحل را با قدرت تمام طی کنند.

وی خاطر نشان کرد: اگر الگوی ایران در افغانستان و پاکستان ایجاد شود این 3 کشور می‌توانند با تشکیل یک اتحادیه، به بزرگ‌ترین قدرت در جهان اسلام و حتی دنیا بدل شوند که خود علامه قادری نیز در همین راستا در حال فعالیت است.

* درگیری‌های فرقه‌ای اخیر در پاکستان نقشه دشمنان اسلام است

حسن القادری در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به وقایع اخیر در پاکستان، کشته شدن «حکیم‌الله محسود» رهبر طالبان پاکستان به دست آمریکایی‌ها و نیز کشته شدن یک عضو ارشد «شبکه حقانی» به دست افراد ناشناس در پاکستان را در آستانه مذاکرات صلح، نتیجه برنامه‌ریزی آمریکایی‌ها و نیز همکاری برخی عوامل داخلی دانست.

وی درباره درگیری‌های فرقه‌ای جمعه گذشته در «راولپندی» بین گروه‌های افراطی و عزاداران حسین نیز گفت: شیعیان عاشق اهل بیت (ع) و امام حسین (ع) پیام‌آور صلح هستند و هیچگاه مسبب چنین اقدامات خشونت‌باری نیستند بلکه این نوع تحرکات از سوی دشمنان اهل بیت (ع) انجام می‌شود.

این عالم پاکستانی افزود: هدف اصلی دشمنان اسلام و پاکستان این است که این کشور قدرتمند اسلامی را به عنوان یک کشور شکست‌خورده و تضعیف شده در سطح جهان نشان دهند تا بتوانند به اهداف بلندمدت خود در منطقه دست پیدا کنند.

به گفته وی، علامه طاهر القادری بر این باور است که تروریست‌های فعال در کشورهای اسلامی در واقع خوارج نهروانند که نباید به هیچ عنوان مورد ترحم قرار گیرند.

فرزند علامه طاهر القادری خاطر نشان کرد: هم اکنون موسسه منهاج‌القرآن در تلاش است تا مانع تأثیر گرفتن جوانان از وجهه به ظاهر اسلامی این گروه‌ها و ورود آنان به فعالیت‌های تروریستی شود که در این زمینه موفقیت‌های قابل توجهی نیز به‌دست آمده است.

این عالم اهل تسنن در پایان سخنان خود با نقل چند حدیث از رسول خدا درباره جایگاه والای اهل بیت عصمت و طهارت (ع)، تنها راه نجات امت اسلامی را عشق و علاقه به اهل بیت (ع) و پیروی از مکتب امام حسین (ع) دانست.

وی با اشاره به عشق پاکستانی‌ها به ملت ایران و ائمه اطهار (ع)، ارادت به اهل بیت (ع) را مایه نجات مسلمانان جهان از مشکلات و فتنه‌های موجود دانست و خواهان اتحاد امت اسلامی شد.

انتهای پیام/خ

Source: http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13920828000614

تبصرہ

Top